Hon är förvånad över att Mats Jansson ger både facken och problemen med Dashflygplanen skulden för att företaget inte lyckas ekonomiskt.
I slutet på förra veckan sa han dessutom att strejkhot gör att företaget tvingas skjuta på planerna att sälja SGS - Scandinavian Ground Service, som sköter markjobbet på flygplatserna.
- SAS har inte på något vis lyckats förklara på vilket vis en försäljning av SGS skulle vara bra för anställda och för kunder, säger Ulla Gröntvedt, som förklarar att det finns ett underskrivet kollektivavtal och det betyder att de anställda har fredsplikt och inte kan utlösa någon strejk.
SGS har några tusen anställda i Sverige och av dem är runt tusen personer med i Unionen. SAS har nu beslutat att skjuta upp försäljningen av SGS i 18 månader och ställer kravet på dotterbolaget att förbättra kvalité och lönsamhet.
- Vi ställer inte upp på den bild som SAS sprider av facken. Företaget kan inte bara skylla på oss, säger Ulla Gröntvedt.
Det som överraskar särskilt tycker Ulla Gröntvedt är att SAS och facken bara för några månader sedan hade en konferens i Sigtuna för att skapa ett bättre samarbetsklimat på företaget.
Även den flygande personalen i kabinklubben är upprörd över Mats Jansson uttalande.
- Vi känner oss påhoppade. Vi förstår inte vad Mats Jansson är ute efter, säger Pelle Gustafsson, vice ordförande i kabinklubben.