En hel del skratt kunde höras bland besökare och ivriga utställare som gjorde sitt bästa för att övertyga om just deras produkts förträfflighet. Många var vi som provsmakade illröda bär och piller som lovade smalare midja, energi och antioxidanter som är extra bra i förkylningstider. Det gick också att vaccinera sig mot det mesta, som livmodershalscancer och säsongsinfluensa men inte svininfluensan. Kanske var det den vissa besökare desperat försökte skydda sig mot genom att använda munskydd.
Mäta midjemått, kolla blodtryck och testa yoga, gärna på en spikmatta, var mäkta populärt men vanlig svensk massage var kanske det som lockade flest besökare. Köerna var oändligt långa men alla väntade tålmodigt på en 10 minuter lång knådning.
Att ta hand om sig själv med olika behandlingar, ekologisk hudvård och träning var budskapet som verkade nå fram. Det var mer än en massör och hudterapeut som avslöjade att finanskris inte satte några spår i deras bokningspärmar som är mer fulltecknade än någonsin.
Även företag vill satsa på hälsan hos de anställda. Det visar Hälsobarometern 2009, en rikstäckande studie från Ylab som undersökt svenska företags hälsoinvesteringar. Särskilt viktigt tycker företagen det är att jobba förebyggande, men man är mindre bra på att följa upp olika åtgärder.