- Annonserna är tydliga och oväntade, de kommer att synas. Folk kommer att haja till, säger hon.
Syftet med annonserna är att fler presumtiva medlemmar ska känna igen Sif och veta vad Sif står för.
- Vi har sett att igenkänningen ökat efter tidigare kampanjer, säger Helena Ljungberg.
Annonserna ska inte värva medlemmar men underlätta värningsarbetet för klubbar och avdelningar. Förhoppningen är också att väcka diskussion på arbetsplatser och klubbar.
- Man är rädd om insekter. Men många människor får jobba under hårda betingelser utan att någon gör något, säger Helena Ljungberg.
Tanken är att visa betydelsen av kollektivavtal för individen och samtidigt påminna om att det krävs engagemang på arbetsplatserna för att det ska bli verklighet.
När kampanjen drar i gång vecka 43 blir det också möjligt att gå in på www.sif.se för att läsa mer om villkoren i arbetslivet och vad kollektivavtalet står för. Klubbar och avdelningar får affischer samt en bok med "arbetslivsfaunan".
CHRISTINA SWAHN