Unionens mål att värva 1 500 nya medlemmar varje Unionenvecka överträffades i höst, uppger Fredrik Nilsson, chef för Unionens värvningssektion. Men med hur mycket vill han inte avslöja.
- Vi gjorde det bästa resultatet hittills, det beror delvis på att vi hittat våra rutiner och gjorde bättre på många fronter, men självklart också på kampanjmedlemskapet.
Kampanjmedlemskapet, som startade i oktober, vänder sig till yrkesverksamma som inte redan är medlemmar i förbundet, och erbjuder gratis medlemskap i ett halvår.
- Effekten ser vi i att vi nästan fördubblat antalet inträden, men det är svårt att identifiera om ökningen är kopplad till kampanjmedlemskapet eller andra värvningsinsatser vi gjort.
Sista december löper ansökningstiden för gratis medlemskap ut, så det är bara lite drygt två veckor kvar för den som vill testa att vara Unionenmedlem i ett halvår. Även om Fredrik Nilsson inte vill röja vilka mål förbundet satt, är han förvissad om att de kommer att uppnås:
- För egen del hade jag inte vågat hoppas på ett så stort intresse. Det har överträffat mina förväntningar.