När det var premiär för försäljningen av Saab-bilar i tisdags fick man genast femton beställningar. Hur det sedan fortsatt avslöjar inte Nevs i dagsläget.
- Vi har bestämt att vi bara kommer att redovisa försäljningssiffrorna månadsvis, säger presschefen Mikael Östlund.
Däremot kan han berätta att den första bilen som såldes till allmänheten - den allra första ska enligt planerna placeras på Saab-museet i Trollhättan - köptes av en utlandssvensk i Hong Kong och att en handfull också köpts av några svenska bilhandlare som tidigare var Saab-återförsäljare.
Produktionen ligger nu på blygsamma två bilar om dagen.
- Vi startar ju i en låg takt. Dels handlar det om handläggningen och produkten i sig men det är också viktigt att vi kan garantera att hela leverantörskedjan fungerar och då är det rätt naturligt att starta i liten skala, säger Mikael Östlund.
- Sedan har vi möjlighet att öka produktionstakten under nästa år i takt med att efterfrågan ökar och vi håller nu på med en rekryteringsomgång som innebär att vi kan anställda hundra personer efter nyåret, eller i alla fall tidigt i vår.
När Saab gick i konkurs - för nästan exakt två år sedan, den 19 december 2011 - förlorade 3 700 anställda jobben.
Om Nevs nu anställer ytterligare hundra personer, utöver de 401 anställda och 170 heltidskonsulter man redan har, kommer den totala arbetsstyrkan att uppgå till drygt 670 personer.
Den försäljning som i dag sker via nätet - där bilarna säljs via Nevs hemsida och kunderna sedan själva får åka och hämta bilarna i Trollhättan - gäller den existerande 9-3:an med bensinmotor (Saab 9-3 aero sedan).
Nu är också den första elbilen färdigutvecklad och ska enligt planen börja byggas i Trollhättan i början av nästa år. Elbilarna - som till 80 procent är desamma som i bensinversionen och sedan har anpassats för eldrift - kommer i första hand att skeppas till Kina för slutmontering. Där har Nevs två batterifabriker, där den elmotor och det batteri som man utvecklat i Trollhättan, kommer att monteras.
Staden Qingdao, som är delägare i Nevs, har redan lagt en första beställning på 200 elbilar.
När elbilen ska lanseras i Sverige är ännu oklart.