Att jobba på callcenter torde vara ett av de mest otacksamma jobben man kan ha. Sura och oförstående kunder som inte uppskattar erbjudande om billiga strumpor mitt under middagen utan låter sin frustration och ilska gå ut över någon som bara försöker göra sitt jobb. Arbetsgivare som avlyssnar ens samtal och kräver att man alltid ska vara käck oavsett hur mycket ovett man får. Mestadels taskig lön.
Dessutom får en del finna sig i att bli betygsatta av kunderna. En indisk callcenterarbetare som fått ett uselt betyg av en snorkig kund, fick uppenbarligen nog. Han gav, enligt Times online, kunden en ny identitet. Från att ha varit en 23-årig engelsman blev kunden registrerad som en 33-årig, frånskild man från Uganda. Följden blev att 23-åringen stängdes av från sitt bankkonto och att hans kontokort slukades av en bankomat.
Banken har dock kompenserat kunden, strukit de utgifter som uppstått och erbjudit 200 pund som plåster på såren, skriver Times.
Vad som hände med den indiske callcenteranställde förtäljer inte historien.
Fakta
Om du av någon anledning vill slippa samtal från telefonförsäljare så gå in på http://www.nix.nu/ eller ring 020-27 70 00.