I fjol fick Unionens medlemsrådgivning runt 300 000 samtal. Det innebar en ökning med 25 procent. Detsamma gäller antalet mejl till rådgivningen.
Detta i kombination med att Unionen lagt samman sin rådgivning med medlemsregistret orsakar tidvis långa väntetider. Att medlemsrådgivningen håller kvällsöppet sedan december har inte lyckats råda bot på den saken.
Mellan klockan 8 och 20 varje vardag går det att få svar på olika slag av fackliga frågor. Rådgivarna har inte behövt sitta och rulla tummarna på kvällarna.
- Det är fullt ös varenda kväll. Jag har aldrig jobbat med mer populära människor, alla vill prata med oss, säger Janne Asplund.
Unionens målsättning är att ingen ska behöva vänta längre än tre minuter, men dit är det långt.
- Just nu är väntetiderna längre än de ska vara, vi jobbar naturligtvis på att få ned dem. Det speglar läget i landet, det är inte blomstrande högkonjunktur direkt.
I dagsläget finns inga planer på att utvidga öppethållandet ytterligare, enligt Janne Asplund.