Under hösten ska runt 15 privata arbetsgivare träffas och utbyta tankar och erfarenheter, samt lära sig mer om hur man skapar ett öppet klimat för anställda som inte är heterosexuella.
Susanne Jannesson ser att det finns ett stort behov inom Volvo, kanske främst bland chefer, att lära sig mer.
- Vi behöver ta till oss mer, till exempel kopplat till ledarskap, hur man ska agera för att underlätta att anställda ska våga komma ut.
På Volvo finns sedan några år ett globalt nätverk för homosexuella - Volvo Eagle. Men det drivs av de anställda själva, och ledningen har liten insyn i det.
- Även om vi lever i ett upplyst samhälle finns det mycket kvar att göra, säger Susanne Jannesson.
Fritt Fram är ett samarbetsprojekt som drivs av arbetsgivare, fackföreningar och intresseorganisationer. Nätverket, som funnits sedan 2002, arbetar för att underlätta för alla att vara sig själva på jobbet, oavsett sexuell läggning.
LINDA SVENSSON