Om jag har rätt angående påståendet kommer min nästa undran, hur kan det jobba så många otrevliga och cyniska människor
på a-Kassan? Jag anser att när man jobbar med människor borde man inte köra med översittar fasoner och total saknad av mänsklighet och sunt förnuft.
Har väldigt dålig erfarenhet av bemötandet när man väl kommer fram på telefonen; snorkiga personer som verkligen har förutfattade meningar om medlemmar som ringer. Man hör på tonfallet direkt vad man kan förvänta sig av handläggaren. Törs man inte säga ifrån ligger man risigt till.
Råkade själv ut för en sån person som verkligen var en riktig besserwisser. Han lyssnade inte på vad jag berättade för honom utan han drog bara massa paragrafer och talade om att han minsann var en myndighetsperson, hur otrevlig som helst.
Jag blev så förbannad så jag läste lusen av honom och vägrade fortsatt diskution med honom.
Nästa gång jag ringde a-Kassan hamnade jag hos en till snorkig person som inte ville koppla mig till en namngiven person vilket jag tycker är sanslöst dumt, det är ju bättre att få prata med den som man fått brev i från eller den som man pratat med. Blev åter förbannad på personen, och läste lusen av personen i fråga. Efter mitt utbrott fick jag reda på att jag kunde ringa till chefen och framföra mina åsikter. Jag gjorde det genom att ringa upp växeln igen och be att få prata med chefen, vilket jag fick efter en massa frågor om orsaken varför jag ville prata med chefen.
Döm om min förvåning vilken trevlig chef. Hon tog till sig det jag pratade om och även klagomålen på hennes personalen som jag berättade om.
Mitt till er alla som känner er kränkta av handläggare på a- Kassan ring upp chefen då kanske det blir ordning till slut även på a-Kassan.
"trött på a-kassan"