Arbetsgivarintyget kommer tillbaka efter c:a 4 veckor, med begäran om nytt arbetsgivarintyg med komplettering av de missade uppgifterna trots att jag ringt två gånger och frågat om papperen är ok, och får till svar att det ser bra ut.
En tur till arbetsgivaren med ifyllande av nytt arbetsgivarintyg med de missade uppgifterna, som sedan än en gång sänds till a-kassan, och jag antar åter körs runt i a-kassans system, trots att det inte påverkar min nuvarande ersättning, eftersom den arbetade tiden är för kort och jag stämplar på ett äldre arbetsvillkor.
Under tiden väntar jag på min ersättning, som kan betalas ut först sedan man fattat beslut, efter att ha fått in alla handlingar, trots att de inte påverkar beslutet.
Ett tips! Om a-kassan fyllt i de dagar som saknades, tidsåtgång c:a 1 minut, hade problemet varit löst direkt, och man hade kunnat betala ut min ersättning i tid. Dessutom kanske man slapp mötas av beskedet i telefon att alla handlägare tyvärr upptagna, och vi ber dig återkomma senare. Vilken service! Har fått lära mig att a-kassan inte är serviceorgan utan myndighet, och då spelar vi (kunder) ingen roll.
Inte konstigt att folk lämnar a-kassan när det blivit dyrare att vara med, många inte berättigade till ersättning, och servicen är dålig.
Tack för ordet!
Kjell Dagheden